page

သင္နွစ္သက္ရာ အေရာင္ ျဖင့္ေရြးခ်ယ္ၾကည့္ရူနိုင္ပါသည္

Wednesday, July 4, 2012

စိတ္က်ေရာဂါကုိ ေလ်ာ့ပါးေစမည့္ စားေသာက္မႈပံုစံ

ZOLZOL | 12:02 AM |
ZOLZOL | 12:02 AM |




Best Blogger Tips
Share


လူအမ်ားစုဟာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ က်န္းမာေရး ျပႆနာေတြကုိ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ႀကံဳေတြ႕ ေနရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ နာက်င္မႈနဲ႔အတူ ဆုိးရြားတဲ့ က်န္းမာေရး ျပႆနာေတြပါ ႀကံဳရတတ္ပါတယ္။  စိတ္က်ေရာဂါေတြကုိ ေလ်ာ့ပါးေစဖုိ႔ အစားအစာ တခ်ဳိ႕ဟာ တုိက္႐ုိက္ပတ္သက္မႈ ရွိတယ္လုိ႔ ေလ့လာမႈေတြအရ ေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သဘာဝ အာဟာရေတြျဖစ္တဲ့ ကာဗုိဟုိက္ဒရိတ္၊ အသားဓာတ္၊ ဖက္တီးအက္စစ္၊ သတၱဳဓာတ္၊ အမုိင္ႏုိအက္စစ္ စတာေတြက ခႏၶာကုိယ္အတြက္ လုိအပ္တဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြကုိ ထြက္ေစၿပီး စိတ္က်န္းမာေရးကုိ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳေစပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ အစားအစာေတြေၾကာင့္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ ရင္တုန္မႈနဲ႔ ဖိစီးမႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အရက္၊ ကဖင္းနဲ႔ အခ်ဳိလြန္ကဲတဲ့ အစာေတြေၾကာင့္ပါ။ တခ်ဳိ႕အစားအစာေတြဟာ သင့္ဦးေႏွာက္ဆီကေန အာ႐ံုေၾကာစနစ္ကုိ ေကာင္းမြန္တဲ့ ခံစားမႈေတြ ေပးစြမ္းႏုိင္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ စိတ္ခံစားမႈေတြကုိ ရရွိေစႏုိင္ပါတယ္။

ဗီတာမင္ စီ နဲ႔ အီး

သစ္သီးနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ စီ နဲ႔ အီး ဟာ စိတ္က်ေရာဂါအတြက္ အေကာင္းဆံုး အက်ဳိးရလဒ္ကုိ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ခ်ယ္ရီသီးမွာဆုိရင္ စိတ္က်ျခင္းကုိ တားဆီးႏုိင္တဲ့ Anthocyanine ပါဝင္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီးတုိ႔ကလည္း စိတ္ခံစားမႈကုိ ေကာင္းေစတဲ့ Serotonin ကုိ ထုတ္လႊတ္ေပးပါတယ္။ တျခားျဖည့္စြက္မႈ အေနနဲ႔ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ မိႈ၊ မုန္လာဥနီ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ကန္စြန္းဥ၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္အရြက္၊ ဆလတ္ရြက္၊ ဟင္းႏုနယ္ရြက္ စတာေတြကုိ စားပါ။


အသားဓာတ္

ၾကက္ရင္ပံုသားနဲ႔ ၾကက္ဆင္သားေတြမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ အသားဓာတ္နဲ႔ ဗီတာမင္ B3 ေတြပါဝင္ၿပီး ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ေစကာ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြကုိ ေခ်ဖ်က္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

အနက္ေရာင္ ေခ်ာကလက္

အနက္ေရာင္ ေခ်ာကလက္ဟာ ဦးေႏွာက္တြင္း ဆီ႐ုိတုိနင္နဲ႔ အန္ေဒၚဖင္းေဟာ္မုန္းလုိ႔ေခၚတဲ့ စိတ္ခံစားမႈကုိ ေကာင္းေစတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြကုိ ထြက္ရွိေစပါတယ္။ တျခားစိတ္ဝင္စားမႈ ေကာင္းေစတာက ေခ်ာကလက္ဟာ ခ်စ္ကၽြမ္းဝင္စိတ္ကုိ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ေဟာ္မုန္း တစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ Phenylethylamine ကုိလည္း ထြက္ရွိေစတာေၾကာင့္ စိတ္က်ေဝဒနာကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။

Green Tea

လက္ဖက္စိမ္း လက္ဖက္ရည္ဟာ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ၿပီး သဘာဝ အာဟာရ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ကာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာနဲ႔ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ႏုိင္စြမ္းေတြကုိ ေကာင္းမြန္ေနေစပါတယ္။ အဆီနည္း အစားအစာ အဆီနည္း ခ်ိစ္၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ႏုိ႔ေတြမွာ ဗီတာမင္ ဒီ၊ ကယ္လ္စီယမ္နဲ႔ ပ႐ုိတင္းေတြပါဝင္ၿပီး စိတ္က်ေဝဒနာကုိ တုိက္ထုတ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာကုိ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ၿပီး ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈကုိ ေကာင္းေစႏုိင္ပါတယ္။ ျပည့္ဝဆီ ငါးေတြကေန ရရွိတဲ့ အဆီမ်ဳိးဟာ အာ႐ံုေၾကာစနစ္ကုိ အေကာင္းဆံုး ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ေသြးလည္ပတ္မႈ ေကာင္းေစတဲ့အျပင္ ႏွလံုးေရာဂါကုိပါ တုိက္ထုတ္ႏုိင္ၿပီး ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကုိ တုိးတက္ေကာင္းမြန္ေစတဲ့ အစြမ္းသတၱိေတြ ရွိပါတယ္။ ပင္လယ္ငါးႀကီးေတြမွာ ပါဝင္တဲ့အဆီမွာ အုိမီဂါ - ၃ နဲ႔ ဗီတာမင္ေအတုိ႔ ပါဝင္ၿပီး နာတာရွည္ စိတ္က်ေဝဒနာရွင္ေတြကုိ ကုသရာမွာ အသံုးဝင္ပါတယ္။ အေစ့အဆန္ ငါးမစားတဲ့သူေတြ စားသင့္ၿပီး အုိမီဂါ ၃ နဲ႔ ၆ ပါဝင္ပါတယ္။ အေစ့အဆန္ေတြမွာ ဗီတာမင္စီ ပါဝင္ၿပီး အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြကုိ ရရွိေစႏုိင္ပါတယ္။ ေနၾကာေစ့၊ ေျမပဲဆန္၊ သီဟုိဠ္ေစ့၊ ဗာဒံသီးေစ့၊ ဖ႐ံုေစ့ စတာေတြမွာ ဗီတာမင္ B1 ပါဝင္ၿပီး သေရစာအျဖစ္ စားေပးပါ။ ေကာက္ႏွံေသြးတြင္း သၾကားဓာတ္ အဆင့္ကုိ က်ေစၿပီး ဆီးခ်ဳိေသြးခ်ဳိသမားေတြ အဓိကထား စားသင့္တဲ့ ေကာက္ႏွံတစ္ခုလံုး ပါဝင္တဲ့ အစားအစာျဖစ္တဲ့ ဂ်ံဳ၊ ခရက္ကာနဲ႔ ေပါင္မုန္႔ညိဳေတြဟာ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာကုိ ေကာင္းမြန္ေစတဲ့အျပင္ စိတ္ခံစားမႈအာ႐ံုကုိ ေကာင္းမြန္ေစတဲ့ Serotonin ကုိလည္း ထြက္ေစတာေၾကာင့္ စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။        

သဲသဲ
Ref: Good Health
Source: http://news.yatanarpon.com.mm/news/news-59201 Share

No comments: