page

သင္နွစ္သက္ရာ အေရာင္ ျဖင့္ေရြးခ်ယ္ၾကည့္ရူနိုင္ပါသည္

Wednesday, May 9, 2012

“ အသည္းကြဲျခင္းကို ေက်ာ္လႊားရန္ နည္းလမ္းမ်ား ”

ညခ်စ္သူ | 12:20 AM |
ညခ်စ္သူ | 12:20 AM |




Best Blogger Tips
Share

“ အသည္းကြဲျခင္းကို ေက်ာ္လႊားရန္ နည္းလမ္းမ်ား ”

ခ်စ္သူစံုတြဲမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ကံၾကမၼာကို ႀကိဳတင္မျမင္ႏိုင္ၾကသည့္အတြက္ မိမိတို႔၌ ကြဲကြာစရာအေၾကာင္းမ်ားမရွိဟူ၍ ေတြးကာ ေပ်ာ္ေနတတ္ၾကသည္။ ဤသည္မွာလည္း သဘာဝျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်၍ျဖစ္ေစ၊ တစ္ေယာက္ေသာခ်စ္သူမွသစၥာေဖာက္၍ျဖစ္ေစ ခြဲခြာၾကရေသာအခါ ရင္ကြဲပက္လက္ျဖင့္ မေျဖဆည္ႏိုင္ျဖစ္ၾကရေလသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ခံစားရေသာအခါ မိမိ၏ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို မျပဳလုပ္ႏိုင္ပဲ ခံစားေနရျခင္းသည္ မသင့္ေတာ္ေပ။ မိမိကိုယ္ကိုယ္ျပန္လည္ထိန္းေက်ာင္းကာ မိမိ၏နာက်င္ခံစားေနရမႈကို ေျဖေျဖာက္ၾကရမည္။ တစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ နာက်င္ခံစားမႈကိုေျပေျပာက္ေစေသာ နည္းလမ္းမ်ားမွာ တူညီၾကမည္မဟုတ္ေပ။ နည္းလမ္းတစ္ခုခ်င္းစီတိုင္းသည္ လူတိုင္းအတြက္သင့္ေတာ္မည္မဟုတ္။ မိမိႏွင့္သင့္ေတာ္ေသာ္နည္းလမ္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳသင့္သည္။ ေျဖဆည္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေအာက္ပါရိုးရွင္းေသာ နည္းလမ္းမ်ားကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

၁။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အေျခအေနကို လက္ခံလိုက္ပါ။
မေမွ်ာ္လင့္ထားပဲလမ္းခြဲလိုက္ရျခင္းက သင့္ကိုထိတ္လန္႔သြားေစႏိုင္ပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔လမ္းခြဲလိုက္ရျခင္းကို လက္မခံႏိုင္ျခင္းက သင့္ခံစားမႈကို ပိုျပင္းထန္ေစပါတယ္။ လက္မခံႏိုင္ဘဲ တသသ ေတြးေနတဲ့ အခ်ိန္တေလွ်ာက္လံုးသင္နာက်င္ခံစားေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိလက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာအေျခအေနမွန္ကို လက္ခံလိုက္ျခင္းျဖင့္ ခံစားမႈ တစ္ဝက္ေလာက္ေလ်ာ့နည္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ပစ္သြားေသာ ခ်စ္သူထံ ရူးရူးမူးမူးႏွင့္ျပန္လည္မခ်င္းကပ္ပါႏွင့္။ ထိုအျပဳအမူဟာသင့္ကိုေနာင္တရေစပါလိမ့္မယ္။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ျပန္လည္ေဆြးေႏြးပါ။ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔သိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရွ့ဆက္မတိုးပါနဲ႔။ အစားထိုးခ်စ္ႏိုင္မဲ့အျခားတစ္ေယာက္ကို ရွာေဖြပါ။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းဟာ အသည္းကြဲမႈကို အျပည့္အဝနီးပါး ကုစားႏိုင္ပါတယ္။ အနည္းဆံုး သင့္ရဲ့စိတ္ေတြကို ခံစားေနရမႈမွ အေဝးကိုေခၚသြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

၃။ မိမိသူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအေဖၚမ်ားႏွင့္ သြားလာေနထိုင္ပါ။
အခန္းထဲ၌တစ္ေယာက္တည္း ပူေဆြးေနျခင္းထက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ သြားလာေနထိုင္ျခင္းက ခံစားေနရမႈကို သက္သာေစႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ သြားလာေနထိုင္ရင္း မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ားျဖစ္ေသာ အရက္၊ ဘီယာ စသည္တို႔ကို မွီဝဲျခင္းေၾကာင့္ ယခုပူေဆြးမႈကို မသက္သာေစရံုမွ်မက ေနာက္ထပ္အဆြယ္အပြား ဒုကၡမ်ားကိုပါျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ပါတယ္။

၄။ အလုပ္တစ္ခုထဲသို႔ အာရံုထည့္လိုက္ပါ။
လုပ္စရာအလုပ္မရွိပဲ အာလပ္ခ်ိန္မ်ားေနျခင္းသည္ သင့္ကို သင့္ခ်စ္သူအေၾကာင္းပို၍ေတြးေနေစႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္မိမိကိုယ္ကိုယ္ အနားမေပးပဲ အလုပ္ဖိခိုင္းပါ။ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနသူျဖစ္လွ်င္ မိမိတာဝန္မ်ားကို စြမ္းစြမ္းတမံႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ရင္း အလုပ္ထဲစိတ္ႏွစ္ထားလိုက္ပါ။

၅။ မိမိယံုၾကည္မႈကို မပ်က္ျပားပါေစႏွင့္။
ခ်စ္သူက မိမိကိုစြန္ပစ္သြားျခင္းသည္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုမတိုက္ဆိုင္၍ ဟူ၍သာလက္ခံသင့္ပါတယ္။ မိမိတြင္အရည္အခ်င္းမရွိ၍၊ မလွပ၍၊ ပညာအရည္အခ်င္းနိမ့္က်၍ စသည့္ မိမိရဲ့ ယံုၾကည့္မႈကို ပ်က္ျပားေစမယ့္ အေတြးမ်ားမဝင္ေရာက္ပါေစနဲ႔။

၆။ နာက်င္ခံစားေနရမႈကိုလည္း မစြဲလမ္းပါေစႏွင့္။
တစ္ခါတစ္ရံ ထိုကဲ့သို႔ နာက်င္ခံစားေနရမႈကို မိမိကိုယ္၌က စြဲလမ္းေနတာမ်ိဳး၊ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔မျဖစ္ပါနဲ႔ ထိုစြဲလမ္းမႈကိုေျဖာက္ပစ္ပါ။

၇။ အၾကံဥာဏ္ေပးႏိုင္မည့္အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ပါ။
အထက္ပါ နည္းလမ္းမ်ားအျပင္ မိမိအနီးအနားဝန္းက်င္တြင္ မိမိခံစားေနရမႈကို ေဝမွ်ခံယူေပးမည့္ မိတ္ေဆြႏွင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးတိုင္ပင္ပါ။ ကိုယ္တိုင္ခံစားေနရမႈေၾကာင့္ မေတြးေခၚတတ္ေသာအခ်ိန္တြင္ ေဘးမွမိတ္ေဆြက အမွန္ႏွင့္အမွားကို ခြဲျခားျပႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။



ေအာင္မ်ိဳးခန္႔ (ေမာ္ကြ်န္း)
၂၉၊ ၂၊ ၂၀၁၂ (ဗုဒၶဟူးေန႔)

Share

1 comment:

သုေတတီ said...

ေက်းေက်းပါေနာ္