တန္ဖိုး
candle lay |
2:53 PM |
ပံုျပင္
Share
ေလာကၾကီးမွာ
အသိပညာ အတတ္ပညာဟာ အရာအားလံုးကို ေၿဖရွင္းေပးႏုိင္သလို
ဘ၀ရဲ႕ ေအာင္ၿမင္
ၿခင္းေသာ့ ခ်က္လည္းၿဖစ္တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး
လည္း
အသိပညာတစ္ခုခုကို စူးစိုက္ေလ့ လာသင္ၾကားၾကဖို႔လိုတယ္ ။ ဘယ္ေနရာေလး
(Key
point ) ကို အားစိုက္ၿပဳၿပင္ရမလဲဆိုတာ သိၿခင္း ဟာ ေလာ က မွာ အေရးၾကီးဆံုး
အရာတစ္ခုပါပဲ ။
အသိပညာ အတတ္ပညာ၏ တန္ဖိုးသည္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္အေရးပါအရာေရာက္သလဲ
ဆိုတာ ေအာက္ပါ ဥပမာ ပံုျပင္ သာဓက ေလးေတြနဲ ့ခ်ိန္ထိုးေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ ။
တစ္ခါတုန္းက
ကမၻာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ပီကာဆို ဟာ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ပဲရစ္ျမိဳ႕ရဲ႕
လမ္းမၾကီးေဘးနားက ကဖီးဆိုင္တစ္ခုမွာ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ျပင္ဆင္ေနခဲ့ပါတယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္
မွာ သူဟာ ပံုတစ္ပံုဆြဲဖို႔ ပံုၾကမ္းေရးျခစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ကဖီးဆိုင္ကို လာတဲ့
အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ပီကာဆိုကို ေတြ႔သြားတယ္ ။
အမ်ိဳးသမီးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ လမ္းေဘးက ပံုတူဆြဲတဲ့ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္လို႔ပဲ ထင္ဟန္
တူပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ဖို႔ပံုတူဆြဲေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္ ။ ပီကာဆိုကလည္း သေဘာတူခဲ့တယ္ ။
မိနစ္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕ပံုတူကို
ပန္းခ်ီဆြဲလို႔ျပီးသြားခဲ့တယ္ ။ သေဘာက်သြားတဲ့
အတြက္ အမ်ိဳးသမီးက
ပီကာဆိုကိုေမးတယ္ ။ “ ပန္းခ်ီဆရာရွင့္ ဘယ္ေလာက္က်ပါသလဲ ”
ဒီေတာ့ ပီကာဆိုက
ေလေအးေအးေလးနဲ႔ေျပာလိုက္တယ္ ။ “ ငါးေထာင္က်ပါတယ္ ”
အမ်ိဳးသမီးက အ့့ံၾသသြားတဲ့အရိပ္အေယာင္နဲ႔ မိနစ္ပိုင္းေလးအခ်ိန္ေပးရတာကိုေငြ
ငါးေထာင္ေတာင္ယူတဲ့အတြက္မေက်မနပ္ျဖစ္သြားတယ္ ။ ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက
ပီကာဆိုကိုေျပာပါတယ္ ။
“ သံုးမိနစ္ေလာက္ေလးအခ်ိန္ေပးရတာနဲ႔ေငြငါးေထာင္ေတာင္ယူရသလားး ”
ပီကာဆိုက အမ်ိဳးသမီးကို တည္ျငိမ္စြာနဲ႔ေျပာလိုက္တယ္ ။
“ သံုးမိနစ္မဟုတ္ပါဘူး တစ္ဘ၀လံုးအခ်ိန္ေပးခဲ့ရတာပါ ” တဲ့ ။
========================================
ဒီဇိုင္နာ - လူၾကီးမင္း ကုမၼဏီအတြက္ လိုဂို အသစ္ပါ။
သူေဌး - ေစ်းက မ်ားလွခ်ည္လား။ ၁၀ မိနစ္ပဲ လုပ္ရတာကို။
ဒီဇိုင္နာ - က်ေနာ္ နားလည္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ၁၀ မိနစ္နဲ႔အျပီးလုပ္ဖို႔အတြက္ ၁၀ ႏွစ္မက
ေလ့လာ ထားခဲ့ရတာပါ။
========================================
တခါတုန္းက အလြန္ၾကီးမားတဲ့ သေဘာၤၾကီးတစ္စင္းရဲ႕ အင္ဂ်င္ဟာ ပ်က္သြားတယ္ ။
သေဘာၤပိုင္ရွင္ဟာ စက္ၿပင္သမားေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေၿပာင္းၿပီးၿပေပမယ့္
ဘယ္သူကမွ အင္ဂ်င္ၿပန္ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ အေၿဖ
ရွာမေတြ႔ခဲ့ၾကဘူး ။
တစ္ေန႔မွာ စက္ၿပင္သမားေတြက သေဘၤာအင္ ဂ်င္နဲ႔ပတ္သတ္လို႔
ငယ္ငယ္ကတည္းကတတ္
ကၽြမ္းခဲ့တဲ့ အဖိုးအိုတစ္ဦးကိုေခၚလာတယ္ ။ အဖိုးအိုက
အိတ္ၾကီး တစ္လံုးကိုလြယ္ထားတယ္ ။
ေရာက္ေရာက္ၿခင္းပဲ သူဟာ
အင္ဂ်င္ဆီကိုသြားၿပီးအလုပ္လုပ္ဖို႔ စတင္ပါတယ္ ။ အဖိုးအိုဟာ
အင္ဂ်င္ကို
ဂရုတစိုက္နဲ႔ ေသခ်ာၾကည့္တယ္ အေပၚ ကေန ေအာက္ေၿခ အထိ ေသေသ ခ်ာခ်ာ
စစ္ေဆးတယ္ ။
အဲဒီေနရာမွာ
သေဘၤာပိုင္ရွင္ကလည္း ၾကည့္ေနတယ္ ။ အဖိုးအို ဘာလုပ္မလဲဆိုတဲ့
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
နဲ႔ေပါ့ ။ အကုန္လံုးၾကည့္ၿပီးတဲ့အခါ အဖိုးအိုဟာ အိတ္ထဲကို
လက္ႏွိဳက္လုိက္ၿပီး တူေသးေသးေလး
တစ္ေခ်ာင္း ကိုထုတ္လိုက္တယ္ ။ ၿပီးေတာ့
တစ္ေနရာကို ညွင္သာစြာ ေခါက္လိုက္တယ္ ။ ရုတ္တရက္
ပဲ အင္ဂ်င္က
စက္ႏွိဳးသြားပါတယ္ ။ အဖိုးအိုဟာ သူ႔ တူေလးကို ဂရုတစိုက္အိတ္ထဲထည့္ၿပီး
ထြက္ခြာ
သြားတယ္ ။ ခဏေလးပါပဲ --- အင္ဂ်င္ၿပင္တာၿပီးသြားပါၿပီ ။
တစ္ပတ္ၾကာၿပီးေနာက္မွာ သေဘာၤပိုင္ရွင္ဟာ အဖိုးအိုဆီက ေငြေတာင္းခံလႊာကို လက္ခံရရွိခဲ့တယ္ ။
ေဒၚလာ ၁၀၀၀၀ ၿဖစ္ပါသတဲ့ ။
“ ဘာ ” သေဘာၤပိုင္ရွင္ ထိတ္လန္႔သြားတယ္ ။ “ သူက ဘာမ်ား ခက္ခဲစြာ လုပ္ရလို႔လဲ ”
ဒီလိုနဲ႔ သေဘာၤပိုင္ရွင္က အဖိုးအိုကို ပစၥည္းတန္ဖိုးနဲ႔တကြ ကုန္က်စရိတ္ကိုေတာင္းခံလႊာပို႔လိုက္တယ္ ။
အဖိုးအို က စာၿပန္ပို႔လိုက္တယ္ ။
“ တူ ႏွင့္ ထု ခ --- ၂ ေဒၚလာ
မည္သည့္ေနရာကို ထု ရမလဲ သိသည့္ အသိပညာခ - ၉၉၉၈ ေဒၚလာ ”
သင္ခန္းစာ -
လူတစ္ဦး၏ ပညာကို ကြက္ၾကည့္၍ တန္ဖိုးမျဖတ္ပါႏွင့္။
တတ္သိရန္ ျဖတ္သန္းလာေသာ ဘဝခရီးပါ ထည့္တြက္ရန္ လိုသည္။
တန္ဖိုးဆိုတာ ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ကာလနဲ႔ထပ္တူညီပါတယ္
။
ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုရဖို႔ အတတ္ပညာတစ္ခု ကၽြမ္းက်င္ဖို႔အတြက္အခ်ိန္
အမ်ားၾကီးေပးဆပ္ခဲ့ရသလိုျဖစ္ေပၚလာတဲ့တန္ဖိုးကလည္း
လတ္တေလာ
ေပးလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ေပၚမူတည္ျပီးတြက္ခ်က္လို႔မရပါဘူး ။
ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ကာလ အရင္းအႏွီးၾကီးေလ တန္ဖိုးတက္ေလေလပါပဲ ။
ဘဝ၏ တန္ဖိုး အႀကီးမားဆံုးေသာ အရာမွာ
အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အခ်ိန္မ်ားကို
စုစည္းလိုက္ေသာ အခါ ကာလဟူ၍ ျဖစ္လာသည္။ ကာလကို
အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊
အနာဂတ္ဟူ၍ ကာလ(၃)မ်ဳိး ထပ္မံပိုင္းျခား ႏိုင္သည္။
လူတိုင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း၊
နိုင္ငံတိုင္းသည္ ဤကာလ(၃) မ်ဳိးကို
ပိုင္ဆိုင္ၾကသည္။ ဤသို႕ ပိုင္ဆိုင္ၾကေသာ္ လည္း
တိုးတက္ေအာင္ျမင္ ေနပံုျခင္း
မတူညီၾကေပ။ တခ်ဳိ႕က အရွိန္အဟုန္ျဖင့္
တိုးတက္
ေအာင္ျမင္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က သာမန္မွ်သာ တိုးတက္ ေအာင္ျမင္ ၾကသည္။
တခ်ဳိ႕
ကမူ တိုးတက္ေအာင္ျမင္မႈ မရရွိဘဲ ဆုတ္ယုတ္၍ေနသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ပါနည္း။
အေၾကာင္း ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပထမ အခ်က္မွာ မိမိတို႕ပိုင္ဆိုင္
ထားေသာ
ကာလ(၃)မ်ဳိး အေပၚ ထားရွိသည့္ သေဘာထားႏွင့္ အျမင္ မတူညီမႈ။ ဒုတိယ
အခ်က္
မွာ ယင္းကာလ(၃)မ်ဳိးကို အသံုးျပဳပံု ျပဳနည္း ကြဲျပားျခားနားမႈ
တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းတို ့အေနျဖင့္ လည္း အခ်ိန္၏ တန္ဖိုးကို သိကာ ရသမွ်အခ်ိန္ေလး
အတြင္းမွာ အသိပညာ ၊အတတ္ပညာ ေတြကို စူးစိုက္ေလ့လာသင္ၾကားၾကဖို႔လိုပါတယ္ ။
ဒါမွလည္း အသိပညာ ၊အတတ္ပညာ၏ တန္ဖိုးကို သိနားလည္ၾကမည္ဟု ယံုၾကည္မိပါတယ္ ။
ပံုျပင္သာဓကေလးေတြ က ကိုသက္တန့္ခ်ိဳ ဘေလာ့ကပါ ။
Share
No comments:
Post a Comment